FOKUS - Københavns Universitets brobygningsportal

Se det usynlige – bliv klog på neutron- og røntgenspredning

Neutron-og røntgenspredning er omdrejningspunktet for materialet. Vi har udviklet og samlet øvelser, der kan bruges til at visualisere de to superdetektorer, som ligger t i Lund: European Spallation Source og MAXIV. Se Det Usynlige indeholder materialer og vejledninger til at arbejde med laserlys, bølger, lysdiffraktion, interferens og småvinkelspredning. Materialet er målrettet udskolingen.

Billede af forsiden på undervisningsmaterialet

Se det usynlige – øvelsesvejledning

Se det usynlige – Teori – perspektivering og ordliste

Se det usynlige – Lærervejledning og bilag