Hvorfor bliver frugten brun og kødet gråt? (HØ02)

Hjemmeøvelse. I øvelserne bliver det undersøgt, hvordan grøntsager, frugt og kød påvirkes under tilberedningen, og der er kostregistreringsøvelser, der kan fungere som oplæg til diskussioner om ernæring.

Øvelsens nummer: HØ02

Især relevant for fagene: Kemi
Biologi øvelsen er en del af fakultetets forskning og undervisning indenfor: Fødevarer, ernæring og sundhed

Øvelsens formål:

I øvelserne bliver det undersøgt, hvordan grøntsager, frugt og kød påvirkes under tilberedningen, og der er kostregistreringsøvelser, der kan fungere som oplæg til diskussioner om ernæring. Øvelserne er afprøvede af kemi- og biologilærere i undervisningen og tilpasset undervisningen hjemme i gymnasiet.

Hvorfor bliver frugten brun og kødet gråt?

Særlige oplysninger: Øvelseshæftet er blevet til i samarbejde mellem forskere fra Det Biovidenskabelige Fakultet for Fødevarer, Veterinærmedicin og Naturressourcer, kemi- og biologilærere, Bioinfo/kemiinfo og fakultetets kommunikationsafdeling.

Tilmelding til Hvorfor bliver frugten brun og kødet gråt? (HØ02)