BESKRIV VERDEN – en app til undervisning

BESKRIV VERDEN er et værktøj, der gør elevernes egne mobilfotos til faglige noteredskaber, som kan støtte eleverne i at fastholde observationer og beskrivelser.

Forskerne beskriver verden. De undersøger, registrerer, dokumenterer, opmåler og navngiver vores omverden. Systematisk indsamling af viden og data er en grundsten i det videnskabelige arbejde – og derfor også grundlæggende for elever i undervisningen.

Beskrivelserne føjes direkte til billederne i form af tekst, tal, markeringer og symboler.

BESKRIV VERDEN kan bruges i undervisningen ude og inde, hjemme på skolen eller på tur i felten.

BESKRIV VERDEN består af:

• App (gratis) til både smartphones og tablets. Kan hentes i App Store og senere i Google Play
  • Guide – sådan kommer du godt i gang
  • Inspirationsmateriale