Oplev livet som universitetsstuderende i 3 dage

Studiemiljø, faglige forudsætninger, sociale aktiviteter og selve dét at studere kan ikke beskrives, men skal opleves. Som 3.g’er eller færdig student kan du prøve en tre dages praktikperiode som studerende på en af disse uddannelser på KU.

Under praktikopholdet følger du et specielt tilrettelagt program, som byder på masser af faglig inspiration. Du får prøvet livet som studerende ved at følge forelæsninger og deltage i praktisk og teoretisk holdundervisning.

Studiepraktikopholdet giver dig også en unik mulighed for at opleve studie miljøet og stille spørgsmål til både studerende og undervisere om fx studier og fritid, karrieremuligheder, mulighed for praktik- og udlandsophold m.m.

Se hvilke uddannelser på Københavns Universitet, der udbyder studiepraktik i år på www.studiepraktik.dk/praktiktilbud/?institutions=15195

Ikke alle uddannelser udbydes

Det er ikke alle Københavns Universitets uddannelser, der kan opleves på studiepraktik.

Hvis du har spørgsmål eller vil høre om andre muligheder for at opleve en bestemt uddannelse, så kontakt fakultetet, der har den uddannelse, du er interesseret i.

Fokus-redaktionen

Tilmelding til Oplev livet som universitetsstuderende i 3 dage