FOKUS - Københavns Universitets brobygningsportal

Skoleomvisning på Medicinsk Museion (klassikeren)

Et besøg på Medicinsk Museion giver jer nærværende og overraskende vinkler på krop, sygdom og sundhed i fortid og nutid.

Skoleomvisningen Klassikeren fokuserer på kropsopfattelser og sygdomsforståelser fra antikken til genetikken, fra kropsvæsker til kemiske reaktioner.

Med udgangspunkt i auditoriet, hvor fortidens kirurger har fået deres uddannelse, kommer eleverne rundt i museets udstillinger, der udforsker lægevidenskaben og menneskekroppen fra dissektion til DNA. Undervejs hører de om opfattelsen af sygdom før og efter den banebrydende opdagelse af bakterier, om danmarkshistoriens store epidemier og om de videnskabelige opdagelser, der har flyttet grænser for vores forståelse af krop, sygdom og sundhed.

Praktisk information

Skoleomvisningen varer 45 min., og kan målrettes grundskolens ældste klasser, ungdomsuddannelser og videregående uddannelser.

Book din skoleomvisning

Skoleomvisninger for max. 30 personer tirsdag til fredag koster 750 DKK.
Kontakt os på museion-booking@sund.ku.dk eller tlf. 3532 3800 (mandag-fredag kl. 10-14).

Foto: Simon Skipper

Pris: 750.00 DKK
Grundskole
Biologi, Bioteknologi, Engelsk, Filosofi, Historie, Idéhistorie, Kulturforståelse, Naturvidenskabeligt grundforløb, Psykologi