Skole- og institutionsbesøg på Statens Naturhistoriske Museum – SÆRUDSTILLINGER

Besøg på egen hånd i særudstillingerne ‘Wildlife Photographer of the Year (frem til d. 8/9 2024) og ‘Vilde Vidunderlige Verden(fra d. 28/6 2024) samt Mineralsalen.

Besøg skal bookes på forhånd

Besøg skal bookes senest 7 dage i forvejen
Bookingen foregår efter først til mølle.

Skole- og institutionsbesøg på Statens Naturhistoriske Museum – Særudstillinger

Udbydes:
Januar-Marts: Tirsdage, onsdage, torsdage og fredage kl. 10.00, 10.30, 11.00, 11.30, 12.00, 12.30, 13.00, 13.30, 14.00, 14.30, 15.00.
April-Juni: Tirsdage og onsdage kl. 10.00, 10.30, 11.00, 11.30, 12.00, 12.30, 13.00, 13.30, 14.00, 14.30, 15.00. Torsdage og fredage kl. 10.00, 10.30, 11.00, 11.30, 12.00, 12.30, 13.00, 13.30.
Plads: Hvert besøg har plads til max 30 personer.
Er I flere, så skal I dele jer og booke jer ind på flere besøg.
Varighed: Varigheden er sat til 30 min. Varigheden angiver intervallet ift. hvornår en anden klasse kan være booket ind. I er velkomne til at blive på museet så længe I ønsker, indenfor åbningstiden.
Ankom venligst til starttidspunktet for jeres bookede tid. Intervallet er sat for at I har ro til at komme ind samt starte op i udstillingerne før næste klasse ankommer.
Periode: Besøgstider er pt. frigivet frem til sommerferien 2024.
Besøgstider for 2. halvår 2024 frigives op til sommerferien 2024.

Besøgsadresse og udstillinger

Statens Naturhistoriske Museum, Øster Voldgade 5-7 1350 København K
På adressen kan I besøge særudstillingerne Wildlife Photographer of the Year (frem til d. 8/9 2024) og ‘Vilde Vidunderlige Verden(fra d. 28/6 2024) samt den faste udstilling Mineralsalen
Botanisk Have ligger lige ved siden af. Der er fri adgang til den udendørs have. Besøg i Palmehuset og (i sommerhalvåret) Sommerfuglehuset kræver billet. Skolerabat opnås ved forudgående booking (senest 7 døgn i forvejen).

Bemærk
At mad og drikkevarer ikke er tilladt i udstillingerne. Der er intet frokostrum på Statens Naturhistoriske Museum. Madpakker kan spises udendørs ved bænkene i gården.

Priser og praktisk

Børnehaver og grundskoler betaler kr. 15,- pr elev. Prisen er en rabat-billet og gælder til besøg på 1 af museets adresser.
Rabat-prisen opnås kun ved forudgående booking.

Gymnasier
betaler kr. 25,- pr. elev. Prisen er en rabat-billet og gælder til besøg på 1 af museets adresser.
Rabat-prisen opnås kun ved forudgående booking.

Studerende på andre uddannelser
betaler. 50,- pr. elev med gyldigt studiekort. Billetten er gyldig på alle museets adresser.

Se mere om priser og praktisk for skoler/institutioner her.

VIGTIGT IFT. BETALING: Ved betaling med EAN; print, udfyld og medbring EAN-blanketten som findes her, under ’Billetpriser’.
Der kan også betales med kort eller kontant.

VIGTIGT IFT. JERES TIMESLOT: Mød op i god tid og vær klar til at gå ind når jeres timeslot starter. Intervallet er sat for at I har ro til at komme ind samt starte op i udstillingerne før næste klasse ankommer.

Undervisningsmaterialer

Før, under eller efter jeres besøg kan I benytte jer af vores mange undervisningsmaterialer.

Besøgene er også for andre end grundskoler og gymnasier

Vuggestuer, børnehaver, børneinstitutioner, registrerede hjemmepassere, registrerede hjemmeundervisere, ungdomsskoler, SFO, STX/HF, HTX, HHX og EUX, voksne elever fra lærer- og pædagoguddannelserne, VUC, professionshøjskolerne, universiteter, konservatorskolen, tekniske og grafiske skoler, landbrugsskoler, handelsskoler, social- og sundhedsuddannelser, sprogskoler, STU m.fl. er alle meget velkomne på skole- institutionsbesøg på Statens Naturhistoriske Museum.
– I tilmeldingen vælges blot det niveau der passer bedst ift. alder (grundskole/gymnasium) i kommentarfeltet kan du uddybe hvem I er.
Se mere om priser og praktisk her.

Aflysning af booket forløb

Har du booket et besøg men ønsker at aflyse?
Skriv til os på vores kontaktformular.

Skoletjenesten Statens Naturhistoriske Museum

Tilmelding til Skole- og institutionsbesøg på Statens Naturhistoriske Museum – SÆRUDSTILLINGER