Kemiske demonstrationsforsøg med Anders Døssing

Kom med når Lektor Anders Døssing tager os med ind i den farverige, eksplosive og lærerige verden af kemi ved hjælp af udvalgte kemiske demonstrationsforsøg.

Forelæsningerne er tiltænkt elever på C-niveau, da forsøgene er tilpasset de forudsætninger, eleverne opnår på C-niveau, men de kan også bruges som introduktion til B-niveau. Det er desuden en fordel, hvis eleverne har fået gennemgået hovedtræk af syre-base teori, redoxkemi, og hvis de har kendskab til nitrogens kemi.

Kendskab til syre/base-teori, redoxkemi samt nitrogens kemi er en fordel.

Udbydes

Mandag d. 22. januar 2024

Tirsdag d. 23. januar 2024

Onsdag d. 24. januar 2024

Torsdag d. 25. januar 2024

Foredraget foregår på H. C. Ørsted Instituttet, Universitetsparken 5 – auditorium 2, fra kl. 12.45-14:30 (inkl. et oplæg om SCIENCEs uddannelser). Dørene åbner kl. 12.30.

Tilmelding

Tilmeldingen åbnede den 23. november kl. 10. Der er 187 pladser pr. dag. Ser du ingen tider, skyldes det, at foredraget er fuldt booket.

OBS. Vi beder om, at man kun tilmelder det antal elever og klasser, man er sikker på, har mulighed for at komme med. Husk også at melde evt. afbud til gymnasiebesoeg@science.ku.dk, så andre har mulighed for at benytte pladserne.

Er foredraget fuldt booket, er det muligt at blive skrevet på venteliste ved at sende en mail til gymnasiebesoeg@science.ku.dk med oplysning om ønsket dato og antal elever.
Det kan være nødvendigt at genindlæse siden (f.eks. med F5-tasten) når tilmeldingen åbner for at få en orange tilmeldingsbjælke frem herunder.

Tilmelding til Kemiske demonstrationsforsøg med Anders Døssing