Halthed af heste: en statistisk analyse

Accelerationsmålinger bruges sommetider til at undersøge hvor symmetrisk en hest bevæger sig. Raske heste bevæger sig mere symmetrisk end halte heste, og idéen er derfor at bruge graden af asymmetri som et objektivt mål, eller en score, for graden af halthed.
I foredraget ser vi på sådanne accelerationsdata og udleder en symmetriscore. Vi bruger en normalfordeling til at lave en statistisk model for den naturlige variation hos raske heste og undersøger om scoren kan bruges til diagnosticering af halthed.

Dette foredrag kan tilpasses alle faglige niveauer.

Tilmeldingen til gymnasiebesøg på SCIENCE er lukket for sommeren. Vi åbner igen i slutningen af august for besøg fra første del af september. Vi bruger tiden på at opdatere vores foredrag og øvelser, og det er muligt, at ikke alle tilbud er med næste studieår, ligesom der kan komme nye til. Vi sender besked ud med vores nyhedsmail, når tilmeldingen åbner igen. Du kan tilmelde dig nyhedsmailen her

Tilmelding til Halthed af heste: en statistisk analyse