Fiskeolier – sand sundhed eller falsk markedsføring?

Man kan købe fiskeoliekapsler i Brugsen, hos Matas, på apoteket mm. Men er det sundt at spise? Har fiskeolie nogen reelle biologiske effekter på mennesker, eller er det bare profit?

Foredraget vil i diskussionsform med eleverne belyse strukturerne af fedtsyrerne i forskellige fedttyper – herunder fiskeolier. Ligeledes omtales prostaglandiner og deres betydning for aspirins gavnlige effekter.

Desuden omtales nogle klinisk veldokumenterede effekter af indtag af fiskeolie-fedtsyrer (graviditetslængde, gigt og hjertedød).

Underviser:
Harald S. Hansen, Institut for Lægemiddeldesign og Farmakologi

Et besøg på PharmaSchool består typisk af

• en kort introduktion om farmaci-studiet (½ time) samt
  • et eller to videnskabelige foredrag (hver af 1 times varighed).

Du har derudover mulighed for at tilvælge en rundvisning der varer cirka ½ time. Varigheden af et besøg er således mellem 1½ og 3 timer afhængigt af dine ønsker.

Klik her for at booke dit besøg

PharmaSchool (Universitetsparken)
Universitetsparken 2
2100 København
1 time
2.g, 3.g
Biologi, Bioteknologi, Kemi

Besøg Pharma

Tilmelding til Fiskeolier – sand sundhed eller falsk markedsføring?