Tilbud til gymnasiet og grundskolen

Er anti-aging produkter et scam?

Mange kosttilskud og serummer på markedet lover at reducere rynker. Men hvad er egentlig effekten af disse produkter? Virker de overhovedet? Og hvorfor får vi overhovedet rynker, når vi bliver ældre?

Foredragets indhold

De fleste voksne kender følelsen af, at hver gang vi tager et kig i spejlet, bliver vi mindet om hudens rynker og slaphed, som tiltager for hvert år, der går.

Nogle gange ønsker vi, at vi kunne standse denne ældningsproces og bevare et permanent ungdommeligt udseende med en glat og elastisk hud langt ind i alderdommen.

Kan kosttilskud og cremer overhovedet gøre noget godt for huden?
Kosmetikindustrien spiller på dette håb og tilbyder cremer, puddere og kapsler, som lover en reduktion af vores rynker og en forbedring af vores huds elasticitet.

Men virker disse produkter virkelig? Og hvorfor får vi egentlig rynker? Og hvad kan vi ellers gøre til at bevare vores ungdommelige udseende? Dette foredrag tager dig med på en tur gennem videnskaben bag aldring.

Underviser:
Andrea Heinz, Institut for Farmaci

Et besøg på PharmaSchool består typisk af

• en kort introduktion om farmaci-studiet (½ time) samt
  • et eller to videnskabelige foredrag (hver af 1 times varighed).

Du har derudover mulighed for at tilvælge en rundvisning der varer cirka ½ time. Varigheden af et besøg er således mellem 1½ og 3 timer afhængigt af dine ønsker.

Klik her for at booke dit besøg

PharmaSchool (Universitetsparken)
Universitetsparken 2
2100 København
2.g, 3.g
Biologi, Bioteknologi, Kemi

Besøg Pharma

Tilmelding til Er anti-aging produkter et scam?