FOKUS - Københavns Universitets brobygningsportal

DNA & Liv – invasive arter 2021

DNA & Liv – invasive arter 2021

Undervisningsforløbet DNA & liv består af et heldagsbesøg i DNAlab, Statens Naturhistoriske Museums undervisningslaboratorium for gymnasieklasser. Deltagelsen i DNA & liv giver klassen en enestående mulighed for at arbejde aktivt med molekylærbiologi, biodiversitet, økologi og populationsbiologi.

I DNAlab arbejder eleverne med artsbestemmelse og metodesammenligning. Ved hjælp af realtime-PCR og artsspecifikke primere og prober undersøger de miljø-DNA fra havvand og eftersøger DNA fra udvalgte invasive og almindelige arter. Desuden arbejder eleverne med klassisk artsbestemmelse af fisk ved hjælp af morfologiske karakteristika. Eleverne analyserer og fortolker selv deres resultater, som de får med hjem til efterbearbejdning på skolen.

Har du og din klasse allerede selv deltaget i feltarbejde og indsamlet prøver og data fra et lokalt vandmiljø, så angiv gerne dette i kommentarfeltet.

OBS: Der er plads til max 24 elever pr. dag. Antal ledig pladser er ledige elevpladser for den pågældende dato. Flere klasser kan tilmeldes samme dag, max 24 elever i alt.

Se praktiske oplysninger om besøget her.

Læs mere på www.dnaogliv.dk eller skriv til dnalab@snm.ku.dk

Betaling: Udfyld, print og medbring EAN-blanketten på forhånd. Link til EAN-blanket.

Zoologisk Museum, Universitetsparken 15, København Ø | Biologi og bioteknologi | 6,5 time | max 24 elever |  100 kr. pr. elev

Praktisk info

Show
logo footer

KØBENHAVNS UNIVERSITET
Fokus.ku.dk er en del af Københavns Universitet.

WEB
Om websitet
Cookies og privatlivspolitik
Tilgængelighed

Kontakt

Henvendelser vedrørende de enkelte aktiviteter skal rettes til arrangøren af den pågældende aktivitet.

DNA Lab
dnalab@snm.ku.dk
logo footer

Tilmelding til DNA & Liv – invasive arter 2021

Indlæser ...

Fokus.ku.dk kræver en moderne browser for at blive vist korrekt og ikke Internet Explorer, som du tilgår siden med. Vi anbefaler, at du fx installerer og bruger Chrome i stedet.