ICE FRONTIERS – smelter Grønland?

De grønlandske gletsjere smelter i disse år med en bemærkelsesværdig hastighed. Men er det unormalt eller har de gjort det før? For at kunne besvare dette spørgsmål arbejder klimaforskerne på højtryk for at indsamle alle tilgængelige data om isen på Grønland, bl.a. ved at sammenligne historiske flyfotos og moderne satellitfotos af de grønlandske gletsjere. Nu kan også gymnasielever prøve kræfter med metoden.

ICE FRONTIERS består af:

• Måleprogram – et interaktivt GIS-lignende værktøj
  • Film – der guider og inspirerer til brug af materialet
  • Lærervejledning og inspirationsmateriale til lærerne

Måleprogrammet er udviklet til PC og Mac, og optimeret til Chrome, Safari og Microsoft Edge.

Find materialerne på Statens Naturhistoriske Museum

Skoletjenesten Statens Naturhistoriske Museum

Tilmelding til ICE FRONTIERS – smelter Grønland?